در جستوجوی خوشبختی

من حرف خودمو می زنم

در جستوجوی خوشبختی

من حرف خودمو می زنم

«پدر،مادر،ما متهمیم» از دکتر شریعتی+دانلود

دانلود کتاب معروف دکتر شریعتی
«پدر،مادر،ما متهمیم»

امروز با دست پر اومدم و براتون دانلود کتاب معریف و اعتراضی «پدر،ماد،ما متهمیم» از دکتر شریعتی رو آوردم.
حجم کتاب  کمه و فقط 30 صفحه هست.خوندنش خالی از لطف نیست،بلکه جالب هم هست...
براتون آرزوی موفقیت می کنم....
اگه دانلود کردید،نظرتون رو هم بگید...
دانلود در ادامه مطلب
ادامه مطلب ...

دانلود آهنگ بیکلام از گروه شمس

دانلود آهنگ بیکلام از گروه شمس


آخرین تراک از آلبوم مستان سلامت میکنند:

بسیار زیبا

به نظر من حتما دانلود کنید...

برای دانلود به ادامه مطلب بروید:

ادامه مطلب ...

تمثیلی بر سخن شمس دین تبریزی

تمثیلی بر سخن شمس دین تبریزی


مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت در بین کار گفت و گوی جالبی بین آنها در گرفت.

آنها در مورد مطالب مختلفی صحبت کردندوقتی به موضوع خدا رسید
آرایشگر گفت: من باور نمی کنم که خدا وجود دارد.
مشتری پرسید: چرا باور نمی کنی؟
آرایشگر جواب داد: کافیست به خیابان بروی تا ببینی چرا خدا وجود ندارد؟ شما به من بگو اگر خدا وجود داشت این همه مریض می شدند؟ بچه های بی سرپرست پیدا میشد؟ اگر خدا وجود داشت درد و رنجی وجود داشت؟
نمی توانم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه دهد این همه درد و رنج و جود داشته باشد.
مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد چون نمی خواست جر و بحث کند.
آرایشگر کارش را تمام کرد و مشتری از مغازه بیرون رفت به محض اینکه از مغازه بیرون آمد مردی را دید با موهای بلند و کثیف و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده ظاهرش کثیف و به هم ریخته بود.
مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد و به آرایشگر گفت:میدونی چیه! به نظر من آرایشگرها هم وجود ندارند.
آرایشگر گفت: چرا چنین حرفی میزنی؟ من اینجا هستم. من آرایشگرم.همین الان موهای تو را کوتاه کردم.
مشتری با اعتراض گفت: نه آرایشگرها وجود ندارند چون اگر وجود داشتند هیچکس مثل مردی که بیرون است با موهای بلند و کثیفو ریش اصلاح نکرده پیدا نمی شد.
آرایشگر گفت: نه بابا! آرایشگرها وجود دارند موضوع این است که مردم به ما مراجعه نمیکنند.
مشتری تاکید کرد: دقیقا نکته همین است. خدا وجود دارد. فقط مردم به او مراجعه نمیکنند و دنبالش نمی گردند.
برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد.!


و این هم اثباتیه بر جمله ای که چند مدت پیش نوشتم:

از ورق یار هم چیزی فرو خوانید،اینهمه از آن شد که ورق خود می خوانید،ورق یار هیچ نمی خوانید.

شمس الدین تبریزی

دانلود کتاب صوتی غزلی از حافظ

دانلود کتاب صوتی غزلی از حافظ:


دوش از مسجد سوی میخان آمد پیر ما

چیست یاران طریقت بعد از این تدبیر ما

...



برای دانلود به ادامه مطلب بروید:

ادامه مطلب ...

دانلود قطعات کوتاه سنتی برای آهنگ(رینگتون)گوشی



دانلود رینگتون موسیقی سنتی برای گوشی ها:

چند رینگتون با حجم های کم برای دانلود:
زیباست و ارزش دانلود را دارد...به ادامه مطلب مراجعه کنید:
ادامه مطلب ...

ان الله یحب المتوکلین

گفتم: خسته‌ام گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.
 
گفتم: هیشکی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه
.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.


گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم 

گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16) ::.


گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش کردی! 

گفتی: فاذکرونی اذکرکم.:: منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.


گفتم: تا کی باید صبر کرد؟ 

گفتی: و ما یدریک لعل الساعة تکون قریبا
.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیک باشه (احزاب/63) ::.


گفتم: تو بزرگی و نزدیکت برای منِ کوچیک خیلی دوره! تا اون موقع چیکار کنم؟

گفتی: واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الله
.:: کارایی که بهت گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کنه (یونس/109) ::.


گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچیک... یه اشاره‌ کنی تمومه! 

گفتی: عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم.:: شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.


گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟ 

گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.


گفتم: دلم گرفته

گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش کردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.


گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله 

گفتی: ان الله یحب المتوکلین
.:: خدا اونایی رو که توکل می‌کنن دوست داره (آل عمران/159) ::.


گفتم: خیلی چاکریم! 

ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع کن! یادت باشه که:

و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره 
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌کنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌کنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنن (حج/11)


دزدیده شده از وبلاگ:روانشناسی

رقص با الهه شعر و موسیقی از کریس اسفیرس+دانلود

جادوی Chris Spheeris در موسیقی بدون کلام “رقص با الهه شعر و موسیقی(میوس)”


کریس اسفیرس برای علاقه مندان و طرفداران موسیقی بی کلام و نیو ایج سالهاست که شناخته شده است. یکی از آلبوم های بسیار زیبا و نشاط بخش وی آلبوم “رقص با الهه شعر و موسیقی” می باشد که جزء بهترین آثار وی به شمار می رود. موسیقی های متاثر از مناظر شگفت انگیز جنوب غربی خاور میانه که  ساز های پیانو ، سینت سایزر همراه با آوازهای تسخیر کننده ایی به زیبای در آن استفاده شده است.

Chris Spheeris مسلما در زمره آهنگسازانی است که با ترکیب شگفت آور موسیقیایی و فرهنگی مختلف خالق آثار سحر آمیز ناب همراه با ریتم های قوی و مثال زدنیست. برای هر کسی که موسیقی عصر نو (نیو ایج) گوش میدهد شنیدن آهنگ های کریس اسفیرس شنیدنی و لذت بخش خواهد بود.

اما موسیقی بدون کلامی که هم اینک قصد معرفی آن را داریم Dancing With the Muse نام دارد، از آلبومی به همین نام و محصول سال ۱۹۹۹ است. در این موسیقی فوق العاده زیبای سازهایی مانند پیانو، ارگ و فلوت بکار رفته است.

دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

میرداماد

شب هنگام، محمد باقر -طلبه جوان- در اتاق خود مشغول مطالعه بود که به‌ناگاه دختری وارد اتاق او شد، در را بست و با انگشت به طلبه بیچاره اشاره کرد که سکوت کند و هیچ نگوید. دختر پرسید: شام چه داری؟! طلبه آن‌چه را که حاضر کرده بود آورد و سپس دختر که شاهزاده بود و به خاطر اختلاف با زنان حرمسرا خارج شده بود در گوشه‌ای از اتاق خوابید.

صبح که دختر از خواب بیدار شد و از اتاق خارج شد، مأموران، شاهزاده خانم را همراه طلبه جوان نزد شاه بردند. شاه عصبانی پرسید: چرا شب به ما اطلاع ندادی و... محمد باقر گفت: شاهزاده تهدید کرد که اگر به کسی خبر دهم مرا به دست جلاد خواهد داد. شاه دستور داد که تحقیق شود که آیا این جوان خطائی کرده یا نه؟ و بعد از تحقیق از محمد باقر پرسید چطور توانستی در برابر نفست مقاومت نمائی؟ محمد باقر 10 انگشت خود را نشان داد و شاه دید که تمام انگشتانش سوخته و ... علت را پرسید. طلبه گفت: چون او به خواب رفت نفس اماره مرا وسوسه می‌نمود. هر بار که نفسم وسوسه می‌کرد یکی از انگشتان را برروی شعله سوزان شمع می‌گذاشتم تا طعم آتش جهنم را بچشم و بالاخره از سرشب تا صبح بدین وسیله با نفس مبارزه کردم و به فضل خدا، شیطان نتوانست مرا از راه راست منحرف کند و ایمانم را بسوزاند.

شاه عباس از تقوا و پرهیزکاری او خوشش آمد و دستور داد همین شاهزاده را به عقد میرمحمدباقر درآوردند و به او لقب میرداماد داد و امروزه تمام علم دوستان از وی به عظمت و نیکی یاد کرده و نام و یادش را گرامی می‌دارند. از مهمترین شاگردان وی می‌توان به ملاصدرا اشاره نمود.

نکته :

اگر شب در حال درس یا مطالعه بودید حتماً در را ببندید!

اگر در را باز می گذارید حتماً شمعی داشته باشید!، چون برق با کسی شوخی ندارد!!!

دزدیده شده از وبسایت باران:دکتر مهدی خزعلی

و تماشای تو زیباست اگر بگذارند


چشم مخصوص تماشاست اگر بگذارند ...

و تماشای تو زیباست اگر بگذارند ...

آهنگ میخک از مهسا وحدت و پژمان طاهری+ دانلود

دانلود آهنگ بسیار زیبای میخک از مهسا وحدت و پژمان طاهری


امروز با دست پر اومدن تا براتون لینک دانلود یه آهنگ بسیار زیبا به نام میخک رو بزارم که اطلاعات آهنگ و لایریک(غنا)به شکل زیر است...

سبک موسیقی سنتی و با ساز های سنتی خوانده میشه ...


شعر "میخک " سروده یِ " عزیز الله کاشانیان "

برگرفته از اشعار نوارکاست " ریشه در خاک "

آهنگساز " پژمان طاهری" اجرا " گروه ایرانی "

همخوانان " پژمان طاهری- مهسا وحدت" موسسه یِ فرهنگی هنری "آوای باربَد"


من به گلدانِ غمِ تنهایی ، گلِ میخک دارم
میخکِ سرخِ قشنگ و زیبا/بهرِ تو کاشتمش
تا به تو هدیه دهم/گلِ تنهایی را
ابر را گفتم آبش داده/باد را بهرِ نوازش چه سفارش کردم
تا به آن بوسه زند/بوسه هایِ آرام ، همچو پروانه به گل
گر به آن بوسه زنی ، با تو سخن خواهد گفت/این گلِ میخکِ من
حرف هایی دارد ، که از آن بی خبری/ناله هایی دارد ، همه از دَر به دَری
به سراغِ گلِ من گر آیید/این گلِ میخک را/به شما هدیه دهم یادگاری
یک گل سرخِ قشنگ و زیبا/بسپارید به خاطر/گلِ ما را
گل میخک تنهاست !/من سفر خواهم رفت/سفری طولانی
گل میخک تنهاست !



برای دانلود به ادامه مطلب بروید:

ادامه مطلب ...

تفاوت دیدگاه

تفاوت دیدگاه

دیدگاه سگ و گربه نسبت به انسان


سگ: اون به من غذا و آب می ده. برام جای خواب درست می کنه. باهام مهربونه و بازی می کنه. اون باید خدا باشه!

  

گربه: اون به من غذا و آب می ده. برام جای خواب درست می کنه. باهام مهربونه و بازی می کنه. من باید خدا باشم...!