در جستوجوی خوشبختی

من حرف خودمو می زنم

در جستوجوی خوشبختی

من حرف خودمو می زنم

دوستان جان،از امروز به بعد،روزانه های من در وبلاگ مینیمالم به نام "اینجا،تن بی جان" نوشته میشه واین وبلاگم در راستای موسیقی و کتاب و ... کار می کنه.

طنزی از سهراب...با پوزش از طرفداران وی این بزرگ که منم جزئشونم


وبلاگی خواهم ساخت
خواهم افزود به وب!
سرویسش وردپرس، قالبش هرچه که شد
دور خواهم شد از آن سرویس قبل
که در آن هیچ کسی نیست که سرویسش را
در جهانوارهی پرسرعت تکنولوژی آپدیت کند!

سرویس قبلی من
سرویسی ایرانی است -عین من یا خودتان-
جنس آن اعلا نیست
دامنهش هک شده است
سرورش هم دان است
صفحه اش بی فید است
یا اگر هم دارد، اینولید است و پر از اشکالات!
این وسط اما خب، گوش وبلاگستان
از سخنرانی بی وقفهی سردمدارش، ناگهان کر شده است
وبلگ قبلی من، پیج رنکش ده بود
دامنهش هک شد و دات آی آر شد -یعنی آن رنک پرید-
وبلاگ تازهی من پیج رنکش صفر است
چه خیالی دو سه روزی است که آن را دارم
ویزیتورهای وب تازهی من روی هم یک رقمی است
چه کنم؟ وای که مایوس شدم من بسیار،
سفری کردم از آن یاس بزرگ توی وبلاگستان
دختری را دیدم شانزده ساله -تازه بالغ شده بود-
توی آن وبلاگش
از غذا پختن خود، یا که چت کردنهاش
مینویسد اما
هیت او ده رقمی است!
یا زنی بود آنجا -تازه فارغ شده بود-
عکس نوزادش را در بلاگش دیدم
از هجوم ویزیتورهاش ولی شب نشده، کانترش می ترکد!
وسط این سفرم به دختری لوس اصابت کردم
پستهایش کلا، این چنین است که رفتم خانه آمدم به دفتر روزنامه!
ویزیتورهاش ولی، میرسد به پای جمعیت چین
آخر این سفرم هجوم افکار نویی توی مغزم آمد
با خودم می گویم در پروفایل بلاگم بنویسم پررنگ:
ایهاالناس که دختر هستم.
چه کسی بود صدا زد شروین؟!
آه شروین بگو!!!
چون که این طور شود، هیت این وبلاگم
میرسد به پای وبلاگ زن خاطره گـ
و!

بر گرفته از: توهم نامه

و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند/آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند؟!

خیلی ها فقط این دعا رو می خونند ولی نمیدونند پشت پرده چه خبره...نمی دونند که اونهایی که حتی فکرش رو نمی کنی،خیلی بیشتر از ما ،واسه ظهورش کار می کنند.

ولی اگه همه پشت از پشت پرده ها هم خبر داشته باشند که همه چیز خراب میشه...پس بهتره همه چیز رو،خدا خودش تنظیم کنه....که البته می کنه

ولی خداجون اگه راه داره:و اجعلنا من خیر انصاره و عوانه

ولی نمیدونم چرا یه مدته که احساس می کنم،ظهور بقیه الله نزدیکه...دارم بوش رو احساس می کنم

وای به حال اون روزی که ظهور بشه و ما در خلاف جهت بقیه الله قدم برداریم...

نرم افزار گوگل کروم 14 + دانلود

نرم افزار گوگل کروم:

گوگل کروم یک مرورگر وب آزاد و رایگان است که در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ ( ۱۲ شهریور ۱۳۸۷) توسط شرکت گوگل بر پایه پروژه کرومیوم عرضه شد. در ابتدا نسخهٔ آزمایشی آن برای کاربران نرم‌افزار سیستم‌عامل ویندوز در یک صد کشور جهان عرضه شد ولی گوگل اعلام کرد که نسخه‌های منطبق با سیستم‌عامل گنو/لینوکس و رایانه اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع خواهد شد. موتور این مرورگر یک نرم‌افزار آزاد به نام وب‌کیت (به انگلیسیWebKit) است. از امکانات و قابلیت‌های آن می‌توان به Tabbed browsing، و امکاناتی مشابه Privacy در ویندوز اکسپلورر و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود.


برای دانلود روی لوگوی گوگل کروم کلیک کنید:

قطعه ساز و آواز از آلبوم ای عاشقان از علیرضا معتمدی + دانلود

دانلود قطعه ساز و آواز از آلبوم ای عاشقان از علیرضا معتمدی


آلبوم ای عاشقان، یکی از آثار مشترک محمدرضا لطفی و محمد معتمدی است که در واپسین روزهای سال ۱۳۸۸ توسط موسسه آوای شیدا منتشر شد. این آلبوم در دستگاه بیات اصفهان توسط گروه بانوان شیدا اجرا شده که استاد لطفی در بخش‌هایی از آن به تکنوازی سه تارو جواب آواز پرداخته‌است.

استاد لطفی خود کار آهنگ‌سازی و تنظیم تمام قطعات این مجموعه را انجام داده و اشعاری را از فروغی، بسطامی، ابتهاج و حافظ انتخاب کرده‌است. محمدرضا لطفی درباره تاریخ ساخت مجموعه آثار «ای عاشقان» نوشته‌است: قطعات ای عاشقان همگی با هم ساخته نشده‌اند. پیش‌درآمد و فرم‌آوازی‌ای که روی پیش‌درآمد خوانده شده در شهر لوس‌انجلس در سال ۱۹۸۷ ساخته شد. تصنیف «گفتم غم تو دارم» درست در سال ۱۳۵۸ در فاصله جدایی‌ام از همسرم در حالت عاطفی و درد و رنج زیاد متاثر از آن شرایط ساخته شد که در خاطره من باقی مانده بود که بر پایه شعر جناب سایه ساخته شده در تهران بنای آن گذاشته شد.»




و اما  در این پست  بر ان شدیم تا قطعه چهارم(4) از این آلبوم را با نام ساز و آواز(ساز و آواز) برایتان به دانلود بگذاریم...


البته امید است که با رضایت از این قطعه و برای حمایت از گروه سازنده آن و  شرکت تولید کننده،بعد از گوش کردن به این آهنگ،نسخه اصلی ان را از فروشگاه های محصولات فرهنگی خریداری نمایید تا سود حاصل از آن به صاحب اثر نیز برسد



برای دانلود به ادامه مطلب بروید:

ادامه مطلب ...

دانلود تک نوازی سه تار حسین علیزاده-دانلود آلبوم کنسرت همایون عل

دانلود تک نوازی سه تار حسین علیزاده-دانلود آلبوم کنسرت همایون علیزاده

دانلود 14 تراک از تکنوازی استاد علیزاده و ... در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

...که چرا "ایمان" نیست؟!!!


دیگر "نان" نیست! وهمه مردم شهر,
بانگ برداشته اند,
که چرا "سیمان" نیست؟!
وکسی فکر نکرد,
...که چرا "ایمان" نیست؟!!!و زمانی شده است, که به غیر از انسان,
هیچ چیز "ارزان" نیست!!! ...

(ندا)

اپرای قورباغه های مرداب خوار - جواد سعیدی پور+ دانلود

اپرای قورباغه های مرداب خوار

 The Opera of Marsh-Eater Frogs


این کتاب اثر:جواد سعیدی پور است و به علت نیافتن مجوز از وزارت ارشاد به صورت رایگان به چاپ اینترنتی رسید...

و این هم توضیحی کوتاه از این کتاب:


به اندازه یک لبخند یا زهرخند به طول می کشند. نویسنده اصطلاحا کاربلد است و اصول مینی مال نویسی را در اکثر داستان ها دقیقا رعایت کرده است؛ مقدمه چینی نمی کند و داستان را از بطن حادثه می آغازد، توصیف ها حداقل اند، تا حد امکان از تعلیق مناسب بهره گرفته و نهایتا پایان میکروفیکشن های اش هم جذاب است.


صفحه این کتاب در فیسبوک:اپرای قورباغه های مرداب خوار

وبلاگ نویسنده کتاب: جواد سعیدی پور

باری دانلود به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

آهنگی از چایکفسکی + دانلود

آهنگ مورد علاقه من از چاکفسکی

فقط اشتباه نشه،اسم این آهنگ مورد علاقه من نیست...خود این اهنگ مورد علاقه منه.


امروز با یه اهنگ از چایکفسکی اومدم که آهنگ مورد علاقه من هم هست.


ابتدا کمی در باره چایکفسکی از ویکی پدیا:

پیوتر ایلیچ چایکوفسکی (به روسیПётр Ильич Чайковский) (زادهٔ ۷ مه ۱۸۴۰- درگذشت ۹ نوامبر ۱۸۹۳) از آهنگسازان سرشناس روسی است.

او در مکتب موسیقی آنتون روبنشتاین (A. Rubinestein) در کنسرواتور سن‌پترزبورگ به تحصیل پرداخت و در همان جا نیز دانش‌آموخته شد. چایکوفسکی اصول و قواعد موسیقی کلاسیک غربی و جریان موسیقی توصیفی را در روسیه ادامه داد و به ترویج و اعتلای این مکتب در مقابل شیوه موسیقی گروه پنج نفری پرداخت. او اگر چه قواعد سنتی موسیقی اروپا را اساس کارهای خود قرار داد ولی به موسیقی محلی و افسانه‌های روسی بی‌توجه نبود.



برای دانلود آهنگ به ادامه مطلب برید:

ادامه مطلب ...

آب زندگی - صادق هدایت

احمدک بیک نگاه یکدل نه، صد دل عاشق دختر چوپان شد و از او پرسید : 

-اینجا  کجاست ؟

دختر جواب  داد :«اینجا کشور همیشه باهاره »  

 -من بسراغ آب زندگی آمده ام چشمه اش کجاس؟  

دختر  خندید  و جواب  داد : همه آبها آب زندگیس، این آب چشمه مخصوصی نداره

 احمد  بفکر  فرو  رفت و گفت  :

حس  می  کنم  ….مثه چیزی که عوض شدم . همه چیز اینجا مثل اینکه در عالم خوابه…  چیزاییکه بچشم می بینم هیشوقت نمیتونستم باور بکنم .

  دختر پرسید: مگه از  کجا  اومدی ؟

احمدک سرگذشت خودش را از سیر تا پیاز نقل کرد و گفت که آمده تا آب زندگی واسه پدر و  

برادرهایش ببرد .  

دختر دلش به حال او سوخت و گفت:اینجا آب زندگی چشمه مخصوصی نداره  

 فقط در کشور کرها و کورها این لقبو به آب اینجا دادن، اما اگه برادرات حس آزادی ندارن بیخود وخت خودتو تلف نکن، چون آب زندگی بدردشون نمیخوره . 

احمدک  جواب  داد : از حرفهای شما که چیز زیادی سرم نمیشه . ا 

شاید هم که اشتباه کرده باشم .    

  آب زندگی  - صادق هدایت  


برگرفته از وبلاگ: باده شبگیر

تصنیف زیبای «قصد جفاها» با سه تار «جلال ذوالفنون» +دانلود

تصنیف زیبای «قصد جفاها» با سه تار «جلال ذوالفنون» 
+دانلود


شعر این ترانه از مولانا و اهنگ آن از بیژن مفید و تنظیم آن از استاد ذوالفنون و با صدای بامداد می باشد . این تصنیف از آلبوم «سیم آخر» انتخاب شده است.



قصد جفاها نکنی ور بکنی با دل من     وا دل من وا دل من وا دل من وا دل من
قصد کنی بر تن من شاد شود دشمن من     وانگه از این خسته شود یا دل تو یا دل من
واله و شیدا دل من بی‌سر و بی‌پا دل من     وقت سحرها دل من رفته به هر جا دل من
بیخود و مجنون دل من خانه پرخون دل من     ساکن و گردان دل من فوق ثریا دل من
سوخته و لاغر تو در طلب گوهر تو     آمده و خیمه زده بر لب دریا دل من
گه چو کباب این دل من پر شده بویش به جهان     گه چو رباب این دل من کرده علالا دل من
زار و معاف است کنون غرق مصاف است کنون     بر که قاف است کنون در پی عنقا دل من
طفل دلم می نخورد شیر از این دایه شب     سینه سیه یافت مگر دایه شب را دل من
صخره موسی گر از او چشمه روان گشت چو جو     جوی روان حکمت حق صخره و خارا دل من
عیسی مریم به فلک رفت و فروماند خرش     من به زمین ماندم و شد جانب بالا دل من
بس کن کاین گفت زبان هست حجاب دل و جان     کاش نبودی ز زبان واقف و دانا دل من

دانلود در ادامه مطلب:

ادامه مطلب ...

دیوان غزلیات حافظ به دو زبان فارسی و برگردان انگلیسی + دانلود

دانلود دیوان غزلیات حافظ به دو زبان فارسی و برگردان انگلیسی 


امروز با دانلود کتاب غزلیات حافظ به دو زبان انگلیسی و فارسی اومدم.


این کتاب که توسط دکتر بهروز همایونفر به انگلیسی برگردان شده در اکتبر 2001 انتشار یافته و در حال حاظر برای دانلود در اختیار شماست....


این کتاب رو میتونید از ادامه مطلب دانلود کنید...

ادامه مطلب ...

عطر نان گرم

تو را به جای همه کسانی که نشناخته ام دوست می دارم

تو را به خاطر عطر نان گرم

 برای برفی که آب می شود دوست می دارم

تو را برای دوست داشتن دوست می دارم

تو را به جای همه کسانی که دوست نداشته ام دوست می دارم

تو را به خاطر دوست داشتن دوست می دارم

برای اشکی که خشک شد و هیچ وقت نریخت

لبخندی که محو شد و هیچ گاه نشکفت دوست می دارم

تو را به خاطر خاطره ها دوست می دارم

برای پشت کردن به آرزوهای محال

به خاطر نابودی توهم و خیال دوست می دارم

تو را برای دوست داشتن دوست می دارم

تو را به خاطر زیبایی لاله های وحشی

 به خاطر گونه ی زرین آفتاب گردان

برای بنفشیه بنفشه ها دوست می دارم

تو را به خاطر دوست داشتن دوست می دارم

تو را به جای همه کسانی که ندیده ام دوست می دارم

تو را برای لبخند تلخ لحظه ها

پرواز شیرین خاطره ها دوست می دارم

تو را به اندازه ی همه ی کسانی که نخواهم دید دوست می دارم

اندازه قطرات باران ، اندازه ی ستاره های آسمان دوست می دارم

تو را به اندازه خودت ، اندازه آن قلب پاکت دوست می دارم

تو را برای دوست داشتن دوست می دارم

تو را به جای همه ی کسانی که نمی شناخته ام ... دوست می دارم

تو را به جای همه ی روزگارانی که نمی زیسته ام ... دوست می دارم

برای خاطر عطر نان گرم و برفی که آب می شود و برای نخستین گناه

تو را به خاطر دوست داشتن... دوست می دارم

تو را به جای تمام کسانی که دوست نمی دارم... دوست می دارم 

پل الوار 

خاطرات یک پزشک

خاطرات یک پزشک

پزشکان معمولا خاطرات جالبی از کار و بیمارانشان دارند.علت جالب بودن این خاطرات یا بخاطر برخوردهای بانمکی استکه بیماران با پزشک یا بیماریشان می‌کنند یا کمبود اطلاعات پزشکی است یا شاید وقوع بعضی اتفاقات در فضایی که سایه مرگ و بیماری در آن وجود دارد خود به خود تبدیل به طنز می‌شود


اما مهم اینجاست که یک پزشک عمومی با ذوق اهل شهرکرد هر از چندگاهی خاطراتش را از این ماجراها در وبلاگش می‌نویسد که بسیار خواندنی هستند:

گلوی بچه رو که نگاه کردم مادرش گفت:

آقای دکتر! گلوش چرک داره؟ گفتم: چرکش تازه میخواد شروع بشه.

گفت: این بچه همیشه همینطوره٬ همیشه عفونتش اول شروع میشه بعد زیاد میشه!

به دختره گفتم: مشکلتون چیه؟ با یه صدای گرفته گفت:
بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

رمان «ذوب شده» از عباس معروفی+دانلود

دانلود رمان «ذوب شده» از عباس معروفی


امروز با دانلود رمان «ذوب شده» اثر عباس معروفی اومدم...


من در مورد این رمان هیچ توضیحی نمیدم و تمام توضیحات رو به خود نویسنده واگذار می کنم که بهتر از هر کسی تونسته رمانش رو توضیح بده:


«رمان ذوب شده خیالها و خاطره های من از فضایی است که در آن نفس کشیده و زیسته ام، داستان نویسنده ای که زیر بازجویی و شکنجه ناچار به قصه پردازی شده و آن گاه در قصه های خودش گم می شود.

حاصل کار و تلاش داستانی من در سالهای جوانی است که می بایستی در همان زمان انتشار می یافته، نقد می شده، و برکار و راه ادبی ام تاثیر می گذاشته . اما ما ادمهایی هستیم که زمان و مکانمان به هم ریخته، نمیدانیم کی چرا کجاییم! 
و من نمیدانم حالا باید خوشحال باشم یا غمگین که نخستین رمان من بیست و شش سال دیر به دست خوانندگانش می رسد؛ جوان بیست و شش ساله ای که همسن و سالهاش را نمیشناسد، و نمیداند کجا باید بایستد؛ کنارمتولدین پاییز 1362 یا متولدین پاییز 1388 واقعاً نمیدانیم ، کدام ؟»

عباس معروفی


این کتاب سرفا جهت تورقی کلی ،برای دانلود گذاشته شده است و شدیدا پیشنهاد می شود که برای حمایت از نویسنده،کتاب را خریداری کنید.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید
ادامه مطلب ...